Hrana koja pobeđuje umor

Kako da se posle obroka ne osećate tromo i koje namirnice su najbolje za aktivan dan? Ovde ćemo vas podsetiti na namirnice koje vas mogu snabdeti energijom za uspešan dan. Nekoliko malih izmena u navikama može mnogo popraviti vaš način života. Na primer, možete jesti više puta umesto da imate par preobilnih obroka koji će vas usporiti. Možete unositi zdravije namirnice i izbegavati industrijski prerađenu hranu, energetske napitke i slatkiše. Ovde vas podsećamo na hranu koja u velikoj meri može uticati na vaše raspoloženje, elan i energiju.

“Neindustrijska hrana”

Iako čizburger i pomfrit daju osećaj sitosti, njihova nutritivna vrednost je niska. Industrijski prerađena hrana, kao što su konzervirane namirnice, slatkiši, gotovi obroci i mesne prerađevine, obično je puna prezervativa, aditiva, natrijuma, trans-masti i veštačkih sastojaka koji vas mogu usporiti.

Sveže, sezonsko voće i povrće

Što je hrana svežija, to ima više hranljivih sastojaka. Za razliku od industrijski prerađene hrane u kojoj su hranljivi sastojci uništeni u dobroj meri kako bi imala duži rok upotrebe, sveža hrana sadrži više nutrijenata. Ako unosimo sezonsko voće i povrće, to obično znači da je ono sazrelo na prirodan način.

Napici pez kofeina

Kofein je sasvim prihvatljiv ako se unosi umereno, čak ima i određene pozitivne efekte na zdravlje. Iako kofein obezbeđuje kratkoročni dotok energije, on zapravo ne obezbeđuje eneriju vašem telu. S prvim gutljajima možete osetiti kako vam raste energija, ali ako ne unosite dovoljno kvalitetnih namirnica u toku dana i nemate izbalansirane obroke, na kraju ćete se osećati iscrpljeno. Ako bš volite kafu, bolje je da se opredelite za crnu kafu ili nezašećeren čaj.

Sokovi i energetska pića su obično puni rafinisanog šećera i veštačkih materija koji, nakon kratkog podizanja energije, dovode do osećaja umora. Ovi napici takođe mogu biti uzrok različitih zdravstvenih problema ako se neumereno konzumiraju.

Nemasna mesa

Crveno meso prošarano masnoćom dodaje zasićene masti vašoj ishrani. Nemasna mesa, kao što su pileće, ćureće i riblje, obezbeđuju dovoljno proteina, a sadrže manje zasićenih masti. Riba bogata omega-3 masnim kiselinama kao što je losos ili tuna dodaju vašoj ishrani korisne masti.

Proizvodi od celog zrna žitarica i kompleksni ugljeni hidtrati

Kao i industrijski prerađena hrana, tako i rafinisani ugljeni hidrati (šećeri) i belo brašno daju organizmu malo hranljivih sastojaka. Odabirom namirnica od celog zrna žitarica i kompleksnih ugljenih hidrata obezbeđujete vašem telu energiju i vlakna.

Orašasti plodovi i semenje

Hrana koja može da utoli glad i pobedi umor. Kada unosite različite orašaste plodove i semenke, obezbeđujete svom telu zdrave nutrijente i energiju. Probajte da za užinu uzimate bademe, brazilske orahe, indijske orahe, lešnike, seme suncokreta ili bundeve… Preporučljivo je uzimanje nesoljenih, sirovih plodova.

Voda

Dovoljan unos vode je osnova za normalno funkcionisanje organizma. Iako voda ne obezbeđuje energiju u obliku kalorija, omogućava funkcionisanje procesa za stvaranje i potrošnju energije. Pijuckajte vodu tokom dana i pokušajte da vodom zamenite sokove, energetska pića, kafu…

Ove jednostavne promene, kao što su unos vode umesto sokova ili uzimanje zdravih grickalica za užinu mogu učine mnogo – počećete da se osećate bolje za veoma kratko vreme.

Možda ti se takođe svidi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *